Rolig lördagsutflykt

 
Igår följde Elliot och jag med Cicci och killarna på en dagskryssning till Åland med Eckerölinjen♥ Det var en rolig dag med många skratt :D Vi åt julbord, gick i taxfree, spelade m.m. 
 
 
 
I taxfree hade dom provsmakningar på vin och annat. 
 
 
 
Var en hel del billiagre än i land så det blev både lite dryck och godis.
 
Den här glittriga fina julstrumpan kom med posten i fredags och finns att beställa hos min duktiga vän Sara, http://dessindesign.se/  ♥
 
Var med och tävla om en julkalender, skriv bara en kommentar om vilken din bästa julkalender varit under åren så drar jag en vinnare i nästa vecka!

Kommentarer:

1 Astrid P:

Bästa julkalendern någonsin, hittills är Tusen år till julafton! Både jag och min då 5 åriga son vägrade missa ett enda avsnitt och han talar fortfarande om den titt som tätt. "Kommer du ihåg när de..." om flera av episoderna, den var magisk och rolig och lärorik på en gång.

2 Tina K:

Mysteriet på Greveholm, utan tvekan! Ett av de bästa barndomsminnen jag har är just från den julkalendern. Kyligt och kritvitt var det utomhus, några fina tända ljus och lukten från köket där mamma bakar lussebullar. Kunde inte haft det bättre. Farsan satt och drack sin sista kopp kaffe för kvällen, jag och brorsan låg i soffan och var helt förtrollade av serien. Sådana minnen finns nog kvar en lång tid..

3 irene:

Sune. Den är så himla bra.

4 Anna:

Piratskattens hemlighet!
Så himla spännande och mystisk och rolig både för barnen och oss vuxna.:-)

5 Anna:

Det är svårt att välja bland alla mysiga julkalendrar. Jag har så trevliga minnen till flera stycken! Men bäst i alla avseenden måste nog ändå vara Tjuvarnas jul med sitt fina sceneri och fängslande handling <3 Hoppas att årets kalender kan leva upp till samma nivå :)

6 Annica L:

Tjuvarnas jul

7 Anonym:

Mysteriet på Greveholm såklart. Vill gärna att det ska komma en efterföljare.

[email protected]

8 ullis:

Sunes jul. (Har redan betat av alla avsnitt igen nu i november..)

9 Eva A:

Kaspar i Nudådalen

10 Mikaela:

Utan tvekan Sunes Jul! Kan man ju se hur många gånger som helst och när som helst på året :)

11 Millah:

Bästa julkalendern genom tiderna tycker jag är Sune. Så himla rolig och går att se om och om igen 🤗 kram / Millah

12 Åsa H:

Mysteriet på Greveholm, då ungarna och jag satt som klistrade. Nu är det dags för nästa generation ...

13 Joefin:

Jag tycker att Selmas saga var riktigt bra, den var både mysig och gjorde mig glá. Varje kväll satt vi som klistrade framför tvn för att bara njuta, pappan i huset fick disken avsluta.
I vår familj handlar julen främst om värme, kärlek och hopp, vi hoppas att även årets julkalender är på topp!

14 Josefin:

(Skrev fel mail alldeles nyss haha :P).

Jag tycker att Selmas saga var riktigt bra, den var både mysig och gjorde mig glá. Varje kväll satt vi som klistrade framför tvn för att bara njuta, pappan i huset fick disken avsluta.
I vår familj handlar julen främst om värme, kärlek och hopp, vi hoppas att även årets julkalender är på topp!

Svar: Grattis Josefin! Du har vunnit julkalendern, jag skickar dig ett mail! Kram Frida
Frida Birgersdotter

15 Anonym:

Selmas saga var vacker, stämningsfull och spännande. Jag tittade på den med min son och vi satt som klistrade. Helt underbart.

16 Anonym:

Selmas saga var helt ljuvligt vackert skildrad, stämningsfull och spännande. Tittade med min son och vi satt som klistrade båda två.

Petra
[email protected]

17 yvonne myren:

Trolltider är min favorit

18 Jenny Sjöberg:

Selmas saga var helt underbar! <3 Den berörde på så många sätt och var helt rätt i tiden. Fällde faktiskt en och annan tår till den. Barnen var tyvärr inte tillräckligt gamla då för att förstå den djupare innebörden, men ser gärna om den med dem framöver.

Jag ser fram emot årets kalender och tror att det kan bli känslosamt att se nyligen bortgångne Rikard Wolff och hoppas på en minst lika bra julkalender i år.

19 Pia-Lena :

Stjärnhuset (1981) ,)

20 ÅsaB:

Sunes jul är en klassiker men Selmas saga en mer mysig och vacker berättelse.

21 Gunilla.M.B:

Teskedsgumman - eller Sunes Jul , båda så himla mysiga och kul !!

22 Kristiina:

Hej!

Bäst genom tiderna är "Sunes Jul"!
En julkalender som kan ses om och om igen i generationer.

Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Kristiina

23 Lotta:

Trolltider! Älskade den när jag var liten, och älskar den nu! Den där skon som någon hade som säng, var jag väldigt fascinerad av. Häxor, feer, troll och vättar, kan det bli bättre?!

24 Ulrika Andersson:

Det finns så många fina julkalendrar som fått mig att gå upp extra tidigt för att hinna se innan skola / jobb, men min favorit genom tiderna är nog ändå Pelle Svanslös, så stämningsfull och mysig för både barn och vuxna. Ska bli spännande att se årets julkalender tillsammans med barnen.

25 Camilla:

Pettson och Findus -tomtemaskinen! Så himla mysig! Har boken också och vi läser den ofta.

26 Emma:

Jag gillade Trolltider bäst - älskar de klassiska sagorna så den passade bra för mig.

27 Jeanette:

Sunes jul är en kalender som jag kan se om och om igen. Annars så måste jag säga att förra årets julkalender - Selmas jul - var fantastiskt bra! Mysig julstämning i den.

28 Anders:

Den bästa är utan tvekan Ture Sventon!

29 Malin R:

Sunes jul alla gånger! Mina barn bubblar också av skratt när de ser den trots alla år som gått...och jag bubblar av dem!

30 Amanda:

Sunes jul! :D Historieätarna var också kul!

31 Tatiana:

Trolltider! Den väcker massor med fina minnen.. <3

Kommentera här: